Kuidas avada oma kohvik

KUIDAS AVADA OMA KOHVIK

Oled otsustanud sukelduda tundmatusse ning proovida kätt kohvikupidajana? Eduka kohviku avamine on kindlasti üks igati väärt kogemus. Tänu Sulle saavad sajad, kui mitte tuhanded sõbrad pidada põnevaid vestlusi ja nautida head tassikest kohvi. Sinu tõttu on hommikud helgemad ja pärastlõunad tunduvad vähem stressirohked. 


Kohviku pidamine võib olla äärmiselt tulus, kui teed seda õigesti. Kvaliteetse kohvi ja suupistete serveerimine on ülimalt trendikas. Kohviku loomine pole aga pelgalt nii lihtne kui kodus kohvi valmistamine ja jalaga ukse lahti löömine. 


Põhinedes meie tiimi aastate pikkusel kohvikute ehitamise kogemusel, oleme kokku pannud 10 sammu (lihtsustatud kujul), mis aitavad Sul esimesi otsuseid langetada ning annavad aimu millest alustada. Mõnusat lugemist!

  • 1

    Vii läbi turu-uuring

  • 2

    Pane paika kohviku visioon ja 

    missioon

  • 3

    Kas koostada äriplaan?

  • 4

    Palju aega võiks kuluda?

  • 5

    Asukoht!

  • 6

    Kujunda sujuv töökeskkond

  • 7

    Kui palju maksab kohvimasin?

  • 8

    Karakteriga kohvik

  • 9

    Usaldusväärsed partnerid

  • 10

    Palka õiged inimesed

  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
  • 5.
  • 6.
  • 7.
  • 8.
  • 9.
  • 10.

VII LÄBI TURU-UURING


Kohviku avamine nõuab suuri investeeringuid nii ajas kui rahas. On oluline, et võtaksid selle ekstra aja mõistmiseks, mida on vaja eduka kohviku avamiseks ja pidamiseks. See tähendab erinevate kohviettevõtete omanike poole pöördumist ja nende kogemustest õppimist; välja selgitamist, mis töötab ja mis mitte. Nii on võimalik enne äriplaani koostamist nende nõuandeid küsida ning saada väärtuslik sisend selle kohta, kas kohvikupidamine üleüldsegist sobib Sulle või mitte. Mis on kohaliku turu eripärad ja milliseid vigu vältida. Mission Coffee Works pakub konsultatsiooni kohviku avamiseks - alustades asukoha valimisest, lõpetades tipptasemel koolituste ja ideaalse klienditeenindusega. Oleme aidanud avada kümneid kohvikuid nii Londonis kui ka Eestis. Ja siin on see lõbus osa, turu-uuring tähendab ka paljude kohvikute külastamist, et saada ülevaade millise koha soovid kohalikul turul täita. Mõtle, mida imiteerid teistelt ettevõtjatelt ning mis Sinu kohviku omapäraseks muudab. Kindlasti tuleb ka selgeks teha kes on Sinu klient, millised on tema vajadused? Milline kellaaeg saab olema n-ö tramm? Oma klientide hea tundmine aitab kohviku planeerimisel, menüü koostamisel ja hinnapoliitika välja kujundamisel!

PANE PAIKA VISIOON (paberile)


Kahtlemata on Sul suured plaanid ja uue, ägeda kohviku pilt hakkab juba vaimusilmas välja joonistuma. Järgmiseks pane kirja, mida soovid oma kohvikuga saavutada (mis on Sinu missioon) ja millist atmosfääri soovid luua. Alusta fotode, menüüde ja kujundusideede kogumist, viimane aitab leida inspiratsiooni kohviku väljanägemise ja stiili kohta. Milliseid toite või snäkke serveerid ja kuidas näed oma kliente uksest sisse astumas. Kui Sinu nägemus on selgelt määratletud, pane kokku moodboard, viimane võib olla tõenäoliselt suureks abiks kohviku nime valimisel, kujunduse üle otsustamisel, toidu planeerimisel, õige kohvi leidmisel, tasside ja kogu muu kraami valimisel. Kindlasti tuleks meeles pidada, et Sa ei saa kõigile meele järele olla - edu saladus on mõista, kes see on, kellele seda ettevõtet kujundad. Ehk kes on Sinu klient ja lõpptarbija.


Samuti tuleks varakult silm peal hoida üüripindadel. Kesklinnas asuvatel pindadel on üür kõrgem põhjusega - suurem jalgsi liiklus tähendab reeglina suuremat käivet. Ruumi valimisel ei tohiks arvestada aga mitte ainult asukohta, vaid ka füüsilist ruumi ennast ja seda, kas see kohviku pidamist soodustab.

ÄRIPLAAN

Loomulikult on ahvatlev äriplaani koostamine vahele jätta. "See on liiga suur töö"... "Kes seda ikka loeb"... on mõtteterad, mida kuuleme pidevalt. Äriplaani kirjutamise protsess aitab Sul aga mõista oma kohalikku turgu ja uurida lähemalt numbreid mida vajad ettevõtte eduks. Äriplaan juhatab läbi kogu Sinu kohviku arendamise ja haldamise etapid ning on tegevuskava uue ettevõtte struktureerimiseks, juhtimiseks ja kasvatamiseks.

Äriplaan peaks sisaldama:
• Kokkuvõte: mida ettevõte tähistab ja kuidas silma paistab.
• Kohaliku turu analüüs: kes on püsikliendid? Kes on konkurendid?
• Meeskond: mida kavatsed ise teha, milliseid meeskonna liikmeid vajad?
• Turundusplaan: millega eristud? Kuidas kavatsed sellest laiemale ringkonnale teada anda?
• Kui palju vajad alustamiseks kapitali ja kus kohast see tuleb?
• Finantsprognoosid: Prognoositav kasum ja kahjum, rahavoog.
• Asukoht ja rendistrateegia.

Siin on palju mille peale mõelda, kuid kui võtad kõigi nende aspektide kavandamiseks aega, aitab see Sul kindlasti edu saavutada.

AEG MILLEGA ARVESTADA

Mitte miski ei juhtu üleöö. Reaalne on kohvik avada kolme (väga optimistlik variant) kuni kaheksa kuu jooksul (pessimistlik variant) alates ruumi üürimise hetkest. Selleks ajavahemikuks soovitame kindlasti küsida üürile kopsakat allahindlust. 


Siin on mõned näited vajalikest asjadest ja nende eeldatav tarneaeg: uus espressomasin (4–6 nädalat), eritellimusel baar ja mööbel (8 nädalat), kaubamärgiga tassid (4 nädalat), Terviseameti toiduhügeeni luba (3 nädalat), ettevõtte registreerimine ja tegevusluba (1 päev). 


Kohviku ehitamisele ja kohandamisele võib samuti kuluda kuni 8 nädalat (olenevalt sellest, mis ettevõte varasemalt ruumides tegutses). Samuti tasub varakult otsima hakata töötajaid/baristasi. Kogemusest olulisem on usaldusväärne isik, kellel on lahke isiksus ja positiivne olek. Kohvivalmistamise oskusi saab alati juurde õpetada - halba suhtumist või vaikivat isiksust on palju raskem muuta.  

00nädalat
00päeva
00tundi
00minutit
00sekundit

ASUKOHT

Asukoha leidmine on kohviku loomisel üks kõige kurnavam osa. Otsing võib kesta nädalaid, kuid. 

Toome välja viis aspekti mida parimast asukohast võiks soovida:


Liiklus ja sihtrühm

Kas Sinu kontseptsioon sobib inimesele, kes on teel tööle, või neile, kes kohtuvad keset päeva sõpradega? Sihtrühma tuvastamiseks kasuta oma visiooni. Seejärel tee kindlaks, kas asukoht sobib lõpptarbijaga. Minimalistlik kohvik võiks sobida näiteks äriparki, samas saab hübriidkohvik kesklinna linnaosas hästi hakkama, kuna nendes piirkondades liigub nii turiste kui kohalikku rahvast.


Parkimine ja jalakäiad

Heas asukohas on kas üks või teine ​​- ideaalses mõlemad. Juhul kui plaanid n-ö sihtkohakohvikut (pikem toidu menüü, palju istekohti, sobiblik gruppidele) on parkimine klientide jaoks ülioluline. Kui aga plaanid rohkem espressobaari kontseptsiooni, (st vähem istekohti, väiksemad toiduvalikud, kaasamüük) on kõnniteed ja kohvikust mööda jalutajad hädavajalikud.


Nähtavus

Sinu kohviku või kohviku nimega silt peaks olema nähtav tänavalt ja kõnniteelt. Sõida paar korda koos sõbraga ja vaata, kas ta suudab mööda sõites asukohta näidata. Kui leiad koha, muuda see Google Mapsis nähtavaks luues teenuse Google'i minu ettevõte (Google My Business) konto. Õige asukoha leidmine on paljude teiste oma kohviku loomisega seotud sammude lähtepunkt. Pärast asukoha olemasolu saad taodelda litsentse ja käivitada oma ettevõtte juriidilised aspektid.


Konkurents

Konkurentide läheduses viibimine ei ole alati halb, sest viimane võib aidata kaasa ettevõtte turundusele ja nähtavusele. kui oled aga sarnase kontseptiga kohvikule liiga lähedal, võib tekkida vähemalt alguses raskusi jalgele saada. Isegi pärast oma kohviku avamist jälgi jätkuvalt piirkonda, et näha, mida konkurendid teevad ja millest võiks ehk koos kasu lõigata.


Kõik põhineb püsikatel!

Kohalikud kohvikud on üles ehitatud püsiklientidele, kes külastavad kohvikut iga päev/nädal. Seda tüüpi kliendid elavad või töötavad tavaliselt lühikese jalutuskäigu (5–10 minuti) kaugusel oma tavakohvikust. Võimalikku kohviku asukohta vaadates tasub naabruskonda hästi tunda: kes selles piirkonnas elavad? Kas nad on nädala sees kodus? Mis ettevõtted selles piirkonnas tegutsevad? Koolid? Haiglad? Räägi kohalikega ja uuri kus nad kohvi joovad.

sujuv töökeskkond

Nii efektiivsuse kui ka klientide mugavuse tagamiseks on hädavajalik optimaalse disaini loomine. Oleme oma tiimiga abiks olnud paljude kohvikute lahenduste kavandamiseks ja optimeerimiseks. Tänu pikale kogemusele oskame ette näha kitsaskohti ning ära hoida hilisemaid ümber ehitamisi. Juhul, kui vajad abi kujundamisel ja asjade paigutamisel, võta meiega kindlasti ühendust.


Leti esise kujundamine

Leti esise ala kujundamisel mõtle, millist atmosfääri soovid luua. Kas soovid, et tööd tegevad või koosolekuid pidavad inimesed tunneksid end privaatselt? Või eelistad avatud kontseptsiooni, mis tundub õhuline ja kaasaegne? Mõlemal juhul võta arvesse oma ruumi suurust ja seda, kuidas saaksid istekohti maksimeerida. Mõtle kindlasti ka värvivalikutele ja mööbli stiilile ning sellele, kuidas need Sinu klienti mõjutavad. Tumedad värvid muudavad ruumi intiimsemaks, heledamad värvid kutsuvamaks ja erksad värvid suurendavad klientide isu. Lisaks, kui soovid kaasaegset esteetikat, peaks sisustus vastama sellele stiilile.


Leti taguse kujundamine

Leti taga kipub olema kiirematel aegadel väga kitsas, mistõttu on efektiivsus ja ‘flow’ ülioluline. Kavanda või joonista täpselt paika, mis masinad hakkavad asetsema leti peal või all ning efektiivsuse tagamiseks tuleks seadmete järjekord ja asukoht samuti paika panna. Kliki all olevatele linkidele, et näha lihtsustatud näiteid. 

Kvaliteetsed seadmed

Seda lõiku alustame raske südamega - kohvikute varustus MAKSAB. Kohviku avamine on pikaajaline investeering - seega, tasub hankida uus, kvaliteetne masin, mis peab vastu ja võimaldab Sul kompromissideta soovitud kohvi serveerida. Miks? Sest kohvimasin on kohvikuäri süda!


Uued kohvimasinad võivad olla kallimad, kuid tea, et maksad masina vastupidavuse eest. Juhul, kui masinaga midagi juhtub, saad professionaalse tehniku abil kiire lahenduse. Uus kahe grupiga espressomasin võib maksta 3 000–4 000 eurot (ilma käibemaksuta). Paremaid kohvimasinaid leiad umbes 4 500–9 000 euro eest. Suurepäraste hind algab 10 000 eurost. Kõik aga ei lõpe siiski kohvimasina ostuga. Vajad veel vähemalt ühte veskit - kui soovid serveerida ainult ühest oast kohvi. Kahest erinevast oast espresso pakkumiseks vajad ka kahte jahvatusmasinat. Filtrikohvi jaoks lisandub reeglina veel üks jahvati. Veskite hinnad jäävad vahemikku 700 - 3 000 EUR, sõltuvalt sellest, mida neilt ootad ja millist kogust soovid nendega jahvatada. 


Juhul, kui jääb õhku küsimus, et milline kohvimasin võiks kõige paremini just Sinu kohvikusse sobida - võta meiega kindlasti ühendust!


Järgmine asi mille peale mõelda on veefilter. Selle hinnad jäävad vahemikku 100 - 300 EUR, lähtudes Sinu kohviku veekvaliteedist. Veefiltrit tuleb välja vahetada iga 6 - 12 kuu tagant. Lisaks ei tasu unustada asju nagu jahutav vitriin, külmikud, jäämasin, nõudepesumasin, sügavkülmik ja nii edasi.

Loo kohvikule karakter!

Kohviku kujundus on ülioluline nii klientide püüdmiseks kui ka säilitamiseks. Kontseptsioon sõltub suuresti Sinu sihtrühmast. On see kaasaegne? Retro? Ametlik? Peresõbralik? Tervislikule eluviisile keskendunud? 


Mõista oma kliendibaasi maitseid ja kujunda kohvik neid punkte silmas pidades. Jällegi, ära proovi kõigile meeldida; ühe teema valimine ja sellest kinnipidamine annab palju tugevama identiteedi. Mõtle poe kujundusele, siltidele, mööblile ja valgustusele. Hinda paigutuse efektiivsust nii töötaja, kui kliendi vaatenurgast. Kas barista saab eraldatud ruumis efektiivselt töötada? Kas töötajad pääsevad kiiresti ilma takistusteta ühest kohviku otsast teise? Kas kliendid mõistavad esimesest hetkest kui nad sisse astuvad, kuidas käib tellimisprotsess? Me teame, et see on kallis, kuid professionaalse sisekujundaja palkamine teeb ilmselgelt kogu kujunduse osa imelihtsaks. Suurepärane õhkkond ja tõhus töövoog on kriitilise tähtsusega ning kogenud disainer suudab kitsaskohti ja probleeme ette näha ning neist hoiduda. 


Kohviku menüü peaks väljendama Sinu visiooni ja kohviku stiili. Kaaluda tuleks kõike alates toiduvalikutest kuni kujunduse, värvide ja fontideni, lõpetades köitvate kirjelduste, piltide ja hinnakujundusega. Mõelge signatuurtoidule ja sellele, kuidas see võib Sinu menüü stiili kujundada. Alustamiseks on karm rusikareegel, et koostisosade kulud ei tohiks ületada 35% jaehinnast (ilma käibemaksuta). Ning pea meeles - lihtsuses peitub võlu!

Tarnijad

Heade ja usaldusväärsete tarnijate leidmine on igasuguse äriedu põhikomponent. Sõltuvalt avatava kohviku tüübist on peamisteks toodeteks tavaliselt kohvioad, piim, alternatiivpiimad, värsked tooted ja erinevad toidukaubad. Samuti tuleb leida partner ühekordsete nõude jaoks (topsid, kaaned, salvrätid, lusikad, toidpakendid, ... loend jätkub). Alustada soovitame kõigi vajalike tarvikute ja toiduaine toodete loendi koostamisest, olles võimalikult üksikasjalik. Nimekiri võib tunduda esimese hooga pikk, kuid kui suudad isegi kõige pisemad asjad (saiakestest salvrätikuhoidjateni) kirja saada, võid olla kindel oma kohviku valmisolekus.


Tarnijate valimise osas soovitame kohtuda ettevõtete esindajatega vahetult. Sellisel juhul on kõige tõenäolisem saada täielik ülevaade pakutavatest toodetest ning hindadest. Oma ala eksperdid on sarnaste alustavate ettevõtetega kindlasti ka varasemalt kokku puutunud ning oskavad soovitada just Sinu kohvikusse vajalike tooteid. 


Tänapäeval väärtustavad järjest rohkem ettevõtteid jätkusuutlikust ja rohelust. Meie Missionis oleme välja töötanud viisi, olemaks kõige ligipääsetavam ja toetavam tarnija igas võtmes - meie eesmärk on teha Sinu elu imelihtsaks.

Õiged inimesed

Kui küsid kogenud kohvikuomanikult, mis on tema ettevõtte mure nr 1, siis valdava enamuse jaoks on suurepärase personali leidmine ja hoidmine võtmeküsimus. Enamik inimesi otsib kogenud töötajaid, mis on arusaadav. Kuid meie kogemuse põhjal trumpab kogemusi üks faktor: suhtumine. Oskusi saab õppida, aga suhtumist ja pealehakkamist on keeruline töötajas sütitada.


Meeldiva ja efektiivse meeskonna arendamine toimub aga ainult õigete inimeste palkamisel, seega veendu, et oled oma ettevõttele kõige paremini sobivate inimeste leidmiseks valmis. Alati on abiks sisukas sisseelamis- ja koolitussüsteem - meie omalt poolt saame aidata lihvida baristade oskusi ja töövoo efektiivsuse tõstmist koolituste näol. 


Töötajate palkamisel soovitame luua selge palgasüsteem (siinkohal ei tohi ära unustada täieliku palgafondi koos riiklike maksudega). Soovitame luua ka boonussüsteem erakordse teeninduse ja täiendavate lisatööde eest, kuid kasutage alati jälgitavaid mõõdikuid. Samuti aitavad meeskonna motivatsiooni üleval hoida erinevad täiendavad koolitused ning töövälised ühisüritused, näiteks suvepäevad või lihtsalt peale tööpäeva kokkusaamised.